|
|
Üzleti folyamatok átalakítása, átszervezése (BPI, BPR)
Számos olyan eset van, amikor valamilyen okból – például egy elavultan működő nagyvállalat felvásárlásánál a gyors piaci vagy jogszabályi változások következtében fundamentális átalakítások kellenek. Ügyfeleink számára mi mindig a szervezet és az üzleti folyamatok szükséges mértékű módosítását javasoljuk, ahol az átalakított üzleti folyamatok összhangban a szervezeti felépítéssel és az informatikai rendszerekkel hatékonyabban tudják szolgálni a vállalat üzleti érdekeit.Bármely üzleti, vagy szolgáltatási terület hatékonysága elsősorban az adott terület üzleti folyamatainak hatékonyságában rejlik, ennél fogva a hatékonyság vizsgálata és növelése során nem kerülhető meg az üzleti folyamatok elemzése és hatékonyságának növelése sem.
Az üzleti folyamatok átalakítása lehet "alapvető, radikális és drámai" (Business Process Reengineering - BPR), vagy a jelenlegi folyamatok elemzésén alapuló részleges és fokozatos is (Business Process Improvement - BPI). Ekkor nem marad más, mint hogy azember „fogja a kisbaltát”, és az alapoktól kezdve újból felépíti az érintett üzleti folyamatokat. Utóbbiak átalakítása (business process reengineering – BPR) tehát jellemzően drasztikus lépésekkel jár Felmérés: A tanácsadás lényege, hogy a szervezeti hatékonyság növelése érdekében a Önökkel együttműködve megtaláljuk az üzleti folyamatokban rejtetten meglévő javítási, optimalizálási lehetőségeket. Mindehhez természetesen fel kell tárni a létező zavaró elemeket is. A munkavégzés során tanácsadóink segítik a megismerés folyamatát, módszertani ismereteikkel támogatják munkájukat. Hatékony megoldások, mérőszámok: A folyamatok során megvilágítjuk a lehetséges megoldásokat azok összes Ezt követően megnézzük, hogy a célok elérése érdekében szükség van-e valamilyen támogató rendszerre, vagy pedig egyszerűbb eszközökkel, így például a munkaerő átszervezésével is elérhető-e az adott cél.Ha az egyes tevékenységek szintjén meglépik a szükséges változtatásokat, akkor ideális esetben a teljes üzleti folyamat megváltoztatásával kitűzött cél is teljesíthető. Kommunikáció: Ehhez a vállalat belső életét mélyen érintő tevékenységhez a bizalom légköre szükséges, aminek megteremtése, ápolása mindennapos feladat. A megbízóval igyekszünk olyan viszonyt kialakítani, amely lehetővé teszi a kétirányú zavarmentes kommunikációt. Így jöhet létre az a munkakapcsolat, ami a megbízó számára is biztosítja a problémák reális megközelítését és az eredmény centrikus együttműködés magas szintjét.
|


Üzleti folyamatok átalakítása


Ha egy vállalat alapvetően jól működik, akkor a meglévő struktúra megreformálása nincs napirenden, csupán az üzleti folyamatok kezelésére, kisebb változtatásaira van szükség.
negatív és pozitív elemeivel együtt. Az üzleti folyamatok átszervezésénél azonban nem elég általános üzleti célokat meghatározni, konkrét mérőszámokat is le kell fektetni, mivel csakis a mutatók teljesülésének tükrében mondható ki, hogy egy adott üzleti folyamat átalakítása sikeresnek tekinthető-e.Amennyiben megvan a célfüggvény, ezt követheti a cél elérése érdekében átalakítandó folyamatok meghatározása. A modellben a vállalati szintű mérőszámok előbb az üzleti folyamatokra értendők, majd lebontva az egyes tevékenységek szintjén kell mindegyikhez hozzárendelni a megfelelő mérőszámokat, utóbbiaknál leggyakrabban a működési hatékonyságot, a hibák mennyiségét és az átfutási idő hosszát vizsgáljuk.