Nyomtatás E-mail

IT Outsourcing

Miért outsource? Az outsource, azaz szolgáltatás kihelyezés, egyre inkább alkalmazott módszer a cégek fő profiljához szorosan nem tartozó részlegek, illetve tevékenységek kiszervezésére.

A vállalatokat tevékenységük újragondolása, a költségmegtakarítás illetve a recessziós gazdasági helyzet egyre inkább arra motiválja, hogy kihelyezzék informatikai és telekommunikációs tevékenységüket.

Azok a vállalatok, amelyek versenyképességüket meg kívánják őrizni, jobban teszik ugyanis, ha fõ tevékenységükre összpontosítanak. A vállalat stratégiai tevékenységére való összpontosítás ugyanis jelentős költségmegtakarítással, a piaci igényekhez való rugalmasabb alkalmazkodással, és főként hatékonyságnövekedéssel járhat.

 

A vállalatokon belül gyakorta szinte folyamatos harcot kell vívni, hogy a munkatársak megfelelő tudással rendelkezhessenek, az infrastruktúra folyamatosan és biztonságosan működjön.

Ha viszont mindezen tevékenységeket kihelyezik, akkor olyan "leányvállalat" jön létre, amelynek célkitűzése az informatikai és telekommunikációs működés lehető legmagasabb szintre fejlesztése, ahol az üzlet magját az informatika és a telekommunikáció képezi.